طلاق توافقی

Divorce 1

 

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زن و مرد باهم درباره ی موارد مختلف پس از جدایی از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت المثل، حضانت فرزندان، زمان ملاقات با فرزندان وغیره باهم گفتگو و توافق دارند.

 

پروسه ی طلاق توافقی

به طور کلی طلاق توافقی چون با تصمیم قطعی زوجین و توافق بینشان صورت میگیرد از طلاق های دیگر سریعتر است. ولی ممکن است تمامی مراحل و انجام شرایط طلاق تفاهمی نزدیک به 6 تا 9 ماه زمان بر باشد.

 

مراحل انجام طلاق توافقی بدون وکیل

ابتدا، یک یا هر دو طرف ملزم به مراجعه به سیستم تعیین وقت طلاق (سامانه مداخله در امور طلاق – سامانه تصمیم‌گیری) هستند و با ارائه اطلاعات شناسنامه‌ای خود، نزدیک‌ترین مرکز غربالگری مشاوره در شهر تهران را انتخاب می‌نمایند. این مرکز پس از ثبت مشخصات زوج و علل مطروحه برای جدایی، آن‌ها را به یکی از مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران هدایت خواهد کرد. مدت زمان مشاوره حداقل ۴۵ روز خواهد بود که در آن بین 1 تا 5 جلسه برگزار می‌شود. در صورت پافشاری زوجین بر طلاق و دریافت گواهینامه عدم پشیمانی از طلاق، دادخواست آن‌ها در دفتر خدمات الکترونیک قضائی به ثبت رسیده و به دادگاه خانواده ارسال می‌گردد. پس از صدور حکم دادگاه، زوجین دارای فرصت 90 روزه‌ای هستند تا به هر یک از دفاتر رسمی ثبت طلاق در سراسر کشور مراجعه نموده و اقدام به ثبت رسمی جدایی نمایند.

 

مراحل انجام طلاق توافقی توسط وکیل

بدون شک انجام طلاق توافقی توسط وکیل مزایای زیادی دارد. علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، وکیل میتواند شما را در تمامی مراحل، دقیق راهنمایی کند به طوری که از مشکلات حقوقی بعدی به شکل قابل توجهی جلوگیری می شود

تیم حقوقی وکیل خواهان با حضور وکلای مجرب و باتجربه با تلاش در راستای ارائه ی هرچه بهتر خدمات حقوقی به شما عزیزان اعلام میدارد پروسه ی انجام طلاق توافقی توسط وکلای ما با هزینه ی مناسب و در کمترین زمان ممکن (بین 10 الی 30 روز کاری) انجام می گردد.

 

مدارک لازم جهت انجام طلاق توافقی

برای تقاضای طلاق توافقی علاوه بر دادخواست طلاق باید مدارکی در زمان تنظیم دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به این دفاتر تحویل داده شود تا ضمیمه دادخواست گردد. مدارکی که برای طلاق نیاز است عبارت است از:

  1. شناسنامه و کارت ملی زوجین
  2. عقدنامه یا کپی برابر اصل آن
  3. توافقنامه انجام شده بین زوجین
  4. وکالت در طلاق (در صورتی که زوجه حق طلاق (وکلالت در طلاق) داشته و بخواهد بدون وجود همسر طلاق بگیرد.)
3.7/5 - (6 امتیاز)

پیج اینستاگرام
وکیل خواهان

در این مقاله میخوانید:

هنوز ثبت نام نکردید؟ اینجا کلیک کنید